1. Intervenţie psihologică clinică/asistență/consultanță și consiliere psihologică primară
2. Logopedie;
3. Evaluare psihologică și stabilire psihodiagnostic
Descriere:
1. • consiliere primară și asistență psihologică înainte de audierea în instanță ca martor, parte vătămată sau parte civilă;
• consultanță psihologică în probleme litigioase în calitate de reclamant sau pârât;
• consiliere primară și consultanță psihologică în infertilitate, fertilizare in vitro și sarcină;
• suport psihologic și consiliere primară de cuplu si familie – neînțelegeri, divort / separare, infidelitate, dezvoltarea comunicarii în cuplu;
• neînțelegeri cu copiii, cu frații și surorile, cu părinții, soacra, cu colegii de muncă sau de școală;
consultanță și consiliere psihologică primară pentru:
• epuizare fizică și psihică; • promovarea unui stil de viaţă sănătos și prevenirea îmbolnăvirilor;
• stima de sine scăzută; • complex de inferioritate; • dificultăți în luarea deciziilor;
• timiditate excesivă; • probleme de comunicare;
• anxietate; • dificultăți emoționale și de relaționale la copii, adolescenți și adulți;
• modificarea factorilor psihologici cu relevanță pentru sănătate și boală, în cazul copiilor și adulților, administrate individual, cuplu, familie sau grup;
• terapie suportivă, îndrumare și sprijin în alte domenii și probleme.
2. Logopedie -Terapia tulburărilor de limbaj care cuprinde următoarele etape:
I – Anamneza care constă în culegerea de date și informații despre client/pacient direct de la acesta sau de la părinți ori persoane apropriate;
II – Evaluarea complexă
III- Stabilirea diagnosticului logopedic pentru:
Tulburări de pronunţie: dislalia (omiterea, substituirea, deformarea şi inversarea sunetelor); rinolalia (vorbire pe nas); dizartria (vorbire confuză, disritmică, disfonică, cu rezonanţă nazală şi pronunţie neclară).
Tulburări de ritm şi fluenţă a vorbirii: bâlbâiala (repetarea unor silabe, sunete sau cuvinte); logonevroza (bâlbâiala pe un fond nevrotic); tahilalia (vorbire prea accelerată); bradilalia (vorbire anormal de lentă);
Tulburări de voce: afonia (pierderea totală a vocii, cauzată de îmbolnavirile acute şi cronice ale laringelui, parezele coardelor vocale sau procese inflamatorii); disfonia (lipsa parţială a vocii în urma îmbolnavirilor acute şi cronice ale laringelui, tulburărilor parţiale ale muşchilor laringelui, ai coardelor vocale şi a anomaliilor constituite prin noduli bucali şi polipi); fonastenia (tremurul, oboseala și scăderea intensităţii vocii).
Tulburări ale limbajului scris-citit : disgrafia – dislexia (incapacitate parţială sau persistentă a însuşirii scrisului-cititului); alexia – agrafia (incapacitate totală a însuşirii şi întelegerii limbajului scris-citit produse de leziuni cerebrale ori de insuficiența dezvoltare a sistemelor cerebrale).
Tulburări polimorfe de limbaj: alalia (incapacitatea de a folosi vorbirea ca mijloc de comunicare). afazia (pierderea parţială sau totală a capacităţii de comunicare orală şi scrisă, datorită unor accidente cerebrale).
Tulburări de dezvoltare a limbajului: mutismul psihogen sau selectiv (refuzul parţial sau total de a comunica cu unele persoane, instalarea unei inhibiţii, datorită unei blocari emotionale grave, a capacităţii de exprimare verbală, deşi copilul posedă limbajul; întârzierea în dezvoltarea generală a limbajului (incapacitate totală sau parţială de a atinge nivelul de evoluţie a limbajului corespunzător vârstei).
Tulburări ale limbajului bazate pe disfuncţii psihice: dislogii; ecolalii; jargonofazii.
IV – Proiectarea planului personalizat de intervenţie terapeutică pentru fiecare caz în parte
V – Terapia tulburărilor de limbaj:
- terapia tulburărilor de comunicare specifice în Tulburările din Spectrul Autist (TSA);
- terapia tulburărilor de dezvoltare a limbajului; a tulburărilor de ritm şi fluenţă a vorbirii, inclusiv mutismul selectiv;
- terapia întârzierii de dezvoltare a vorbirii;
- terapia tulburărilor limbajului scris-citit, a tulburărilor de voce şi a tulburărilor polimorfe;
3. Evaluare psihologică clinică:
• evaluare psihologică și evaluarea dezvoltării psihice la copii cu vârsta între 0-6 ani;
• stabilirea coeficientului de inteligență (IQ) la copii cu vârsta între 6-18 ani;
• evaluarea inteligenței la adulți și vârstnici (18-80 ani)
• evaluarea psihologică clinică a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES);
• evaluarea anxietății și depresiei;
• evaluarea pentru depistarea tulburărilor de personalitate;
• evaluarea pentru depistarea Tulburarilor din DSM 5,
• acordarea de feedback în urma evaluării psihologice;
• redactarea de rapoarte scrise de evaluare psihologică clinică;
• eliberarea rapoartelor psihologice, stabilirea psihodiagnosticului specific;
*Durata unei ședințe de evaluare/consultanță psihologică/consiliere suportivă este de 40-50 de minute
** O evaluare psihologică poate dura între 1-3 ședințe în funcție de complexitate, de colaborarea clientului, de motivul pentru care se solicită.